Postno predavanje: Pomen verske vzgoje v šoli
Tokrat je naš pogovor v veroučni dvorani z gostom mag. Gregorjem Celestino na temo Pomen verske vzgoje v šoli. Mnogi sicer predavatelja poznano iz valov Radia Ognjišče ,a o njem in njegovi življenjski poti vemo bolj malo, zato nam je bila v veliko pomoč predstavitev , ki jo je pripravil Anton Meden. Po stopničkah smo se tako počasi povzpeli vse od rojstva na kmetiji, preko kemije do dela, ki ga opravlja sedaj na Škofijski klasični gimnaziji in v Jegličevem dijaškem domu. Čeprav je bila predstavitev sila bogata smo gostu zastavili še nekaj vprašanj kar se tiče življenja v otroških letih in izvedeli, da pri njih redijo govedo, da imajo v hlevu 35 glav živine , da oddajajo mleko in še mnogo zanimivega. Nato pa smo stopili v valove in to visoke valove nasprotovanj na temo o pomenu verske vzgoje v šolah. Ker se je naš gost ukvarjal z to temo tako teoretično kakor praktično,naj je najprej spregovoril nekaj splošno o verski vzgoji. Sledeči korak je bil spoznavanje pomena poučevanja verske vzgoje v šolah, ki nima namena spraviti vse otroke v cerkev, ampak jim podati vrednote, jih oblikovati in jim podati identiteto. Danes otroci živijo brez hrepenenj, so brez vizije in vedno bolj pasivni, svojo praznino pa polnijo z potrošništvom. Zgledi, ki jih vidijo v revijah , na spletu in drugje, kjer umetno ustvarijo super dekleta in ravno takšna želijo biti potem tudi vse tiste, ki prebirajo vse to, živijo sicer v impulzih a so ob tem čustveno prazni in brez vizije v prihodnost. Kdo jim bo odprl oči? Da sem nekaj vreden ni potrebno, da imam v šoli samo odlične ocene, kajti ob prvi slabši oceni se mnogim sesuje svet. V svetu, kjer je na žalost denar edina vrednota se vračamo nazaj k veri ,saj me spraševanje o Bogu odpira in postavlja nazaj v realnost kot človeka. Človek mora znati, znati delati, znati biti in znati biti in živeti skupaj z drugimi, a žal je v našem šolskem sistemu tega zelo malo, saj izražanje misli , verskih prepričanj ni odkrito. Kajti danes resnico pove vsak po svoje, med nami je polno nestrpnosti, hlastanje po nečem večjim, boljšim , dražjim in ne vem še čem pa ustvarja sovražnike. Svobodno izražati verska prepričanja, spoznavati drug drugega in se odprto pogovoriti o tem kaj je dobrega pri nas in kaj pri vas. Bodimo ustvarjalni, živimo in razvijajmo se po božji podobi ob tem se naslanjajmo na Njega in ob tem versko vzgajajmo z zgledom. Ustvariti skupino , kjer se mladi med seboj lahko svobodno pogovarjajo in s tem prenašajo vero drug na drugega oz drug drugemu. Siliti otroke k sveti maši, a ob tem sam ne iti je nespametno početje. Verski pouk v šolah prinaša strpnost do drugače mislečih, saj nastajajo največji konflikti in nestrpnost do verujočih ravno zaradi nepoznavanja. Izkušnje iz Evrope so pokazatelj, da je delo v tej smeri pravo delo, saj so celo Francozi spoznali, da če se želijo ohraniti kot narod, ohraniti svojo kulturo se morajo vrniti k svojim koreninam, ki so v krščanstvu, sicer pa se je nanjo uprl tudi Marks. Se bo kaj premaknilo, bo, ko bomo začeli pogovor z različno mislečimi o etiki, ko ne bosta denar in ocena edini vrednoti, ko bo mlade osrečevalo še kaj in ne samo zabave in nakupi, ko bomo ustvarili prijateljske vezi med različno mislečimi. Mladina je leta 2011 srečna čeravno je okoli njih vse narobe, saj ni kritična ni objektivna in se ji ne ljubi na tem področju tudi kaj narediti , spremeniti. Vera je dar in zato moramo pomagati staršem ,da ta dar prenašajo na otroke, saj bodo le tako znali živeti pravo življenje. Na koncu predavanja je sledilo še mnogo vprašanj in pogovor je stekel tudi na druga področja. Pred slovesom nam je gost postnega predavanja mag. Gregor Celestina zaželel še, da bi lepo preživeli ostanek posta in ob tem je verjetno mislil tudi na Veliko noč Jezusovo vstajenje od mrtvih, saj po še tako temni noči posije sonce in mogoče bo nekoč posijalo tudi tja, kamor se je nanašala naša tokratna tema.